Utrinki iz dejavnosti

Slovenska olimpijska bakla
Na poti po Sloveniji se je slovenska olimpijska bakla ustavila 10. 7. 2021 ob 14. uri tudi v Občini Žirovnica. S parkirišča pod Vrbo jo je pot v rokah predstavnikov različnih športnih klubov in društev vodila mimo konjeniške parcele do Finžgarjeve hiše in skozi vasi do osnovne šole ter naprej do Čopove rojstne hiše. Del poti so jo imeli čast nesti učenci OŠ Žirovnica. Spremljali sta nas vozili olimpijskega komiteja Slovenije. Pot bakle lahko spremljate na spletnem naslovu: https://bakla.olympic.si/

V skupini smo izmenično nosili baklo in zastave Republike Slovenije, Občine Žirovnice in Olimpijskega komiteja RS. Tudi mi imamo olimpijske sanje, vsaj po nasmeških sodeč. Pred šolo smo baklo predali olimpijki Ani Kobal in gasilcem. Nekoč morda pa čisto zares …

    

Gozdna šola

V letošnjem šolskem letu je bila naša šola sprejeta v Mrežo gozdnih vrtcev in šol. Za poučevanje v naravnem okolju imamo na osnovni šoli Žirovnica več kot odlične pogoje.

Za celostni razvoj otroka je tak model pouka zelo dobrodošel. »Gozdna učilnica« nam ponuja prostor za akademska znanja, razvoj socialnih spretnosti, izkušnje, sodelovanje in samoiniciativnost pri delu, radovednost, domišljijo…

 

Kaj to pomeni v praksi? Gozd oz. drugo naravno okolje izberemo glede na bližino, varnost in zdravje. Naš prostorček v naravnem okolju redno obiskujemo – vsak teden ali vsaj na 14 dni skozi celo leto. Velikokrat se vračamo v iste kotičke. Torej, enkrat na teden imamo s prvošolčki en dan pouk v gozdu.

Takoj po malici vzamemo “sedalke”, sadje, kakšen pripomoček za učenje in se odpravimo v Reber. V našem prijetnem borovem gozdičku smo celo dopoldne. Najprej se zberemo v jutranjem krogu. Skupaj pozdravimo naravo okoli nas – drevesa, travo, ptice in druge živali, hribe, gore, sonce… Povemo, če smo kaj zanimivega počeli prejšnji dan. Nato pa sledijo različne dejavnosti. Opazujemo, poslušamo in raziskujemo naravo, računamo s kamenčki, iščemo dolge in kratke palice, pojemo, poslušamo pravljice in se mnogo drugega. Vmes se seveda tudi igramo in to po svoje, kot nam je všeč. Zlahka najdemo kaj zanimivega, nikoli nam ni dolgčas. Učenje v naravi je sproščeno, brez slabe volje, otroci so motivirani. Vedno, ko smo v gozdu, se imamo lepo.

Učiteljice smo sprva mislile, da bo vodenje učnega procesa na prostem težje kot v razredu, pa ni tako. Dejavnosti stečejo same od sebe, če se dobro pripraviš. Otroci so zelo aktivni in se z veseljem učijo. Tudi me uživamo in se trudimo, da noben šolski teden ne mine brez gozdnega dne. A gremo danes v gozd? Tako vprašanje je v razredu kar pogosto. Nas, učiteljice, to vedno znova razveseli in nam pogreje srce, saj to pomeni, da delamo dobro…

 

 

DEBATNI KROŽEK

Moja ‘debatna’ pot se je začela že v šestem razredu. V debatni krožek sem se vpisala zato, ker sta me navdušili že moji sestri in se mi je to zdelo zmeraj tako zanimivo. Vpisalo se nas je kar nekaj, a do konca smo vztrajale samo tri dekleta iz mojega razreda, kar pomeni, da debata res ni za vsakogar, a mislim, da je vredno poizkusiti in si nabrati nekaj izkušenj.

Prvič ko sem izvedela, kako celotna debata poteka, se mi je zdelo kar malce prezahtevno, a sem kmalu ugotovila, da se vse da, če se seveda le hoče. Udeležili smo se tudi delavnic, ki vem, da so me zelo navdušile. Prav tako pa nam je delavnice pripravila  naša mentorica Metka Jerman, ki so bile ključne za naš začetek debate.

Na debatne turnirje smo začele hoditi v sedmem razredu. Naš prvi turnir je potekal na naši šoli, zato sem si ga še posebej zapomnila. Moram reči, da so se mi vsi debatni turnirji vtisnili v spomin in od vsakega imam novo spoznanje in novo dogodivščino. Jaz, in sem prepričana, da tudi Meta in Neja, smo zelo uživale na debatnih turnirjih.

No, debatnega turnirja vam ne sme pokvariti sodnik oziroma rezultati uvrstitve, saj so si sodniki med seboj zelo različni in ocenjujejo vsak malo drugače.  Rezultati res niso ključnega pomena, važno je, da si sam užival v turnirju in da si se potrudil po svojih najboljših močeh.

Meni je debata zelo pomagala pri govornih nastopih, nastopih na odru … saj sem bila zelo tiha oseba in mislim, da se je z debato to izboljšalo. Naučiš se tudi veliko novih stvari, ki se dogajajo po celem svetu, krepiš svoje razmišljanje in znaš zagovarjati in se opredeljevati. Postaneš tudi bolj prepričljiv, kar ti velikokrat pride prav.

Po prvem letu nabiranja izkušenj smo za nagrado odšli tudi v Gardaland, kjer smo se imeli seveda zelo fino.

To je to iz moje strani. 

Klara Dolar, 9. a

 

 

Pesmi sedmošolcev na temo LJUBEZEN

Oh, ta ljubezen,

težko je biti trezen.

 

Včasih te zmede,

še večkrat zamede.

 

Zna te oslepiti,

le eno pot odkriti.

 

Polno lepega ima,

v tvojem srcu je doma.

 

Te rada poišče

in tvoja čustva razišče.

 

Še spati ti ne pusti,

edino ljubiti, so njene skrbi.

Ema Frelih, 7. a

 

Ljubezen ni v srcu

zato, da je tam.

Tam je zato,

da se daje.

Anže Golub, 7. a

 

Ko te ljubim jaz,

ko me ljubiš ti,

sva skupaj nad oblaki.

 

Če me kaj boli,

mi tvoja roka

rano ohladi.

 

Ko si z mano ti,

se mi

življenje razsvetli.

Žiga Noč, 7. a

Četrti debatni turnir

V soboto, 23. januarja 2021, smo imeli že četrti debatni turnir, ki je bil tudi prvi v tem novem letu. Kot je zdaj že v navadi, smo debatirali od doma.

Turnir se je začel ob pol deseti uri. Turnirja sva se tokrat udeležila le Julij Zupan in jaz, ki sva sestavljala ekipo Spidi Gonzales. Ne pomnim, da bi se kdaj turnirja udeležila le dva debaterja. Jaz sem bil prvi in tretji, Julij pa drugi govorec. Prvi krog smo začeli ob deseti uri. V prvih dveh krogih smo debatirali na temo, na katero smo se že pripravljali, in se je glasila: »Prepovedati bi morali oglaševanje, namenjeno otrokom.« Po drugem krogu, ki se je končal malo čez eno, smo imeli čas za kosilo. Dvajset minut čez drugo smo morali biti spet prisotni, ob pol treh pa so razglasili impromptu trditev, za katero smo imeli eno uro časa, da smo se nanjo pripravili. Glasila se je: »Vsak osnovnošolec bi moral trenirati vsaj en šport.« Potem smo na to temo tudi debatirali. Ob petih je sledila razglasitev rezultatov, kjer so razglasili najboljše govorke in govorce nasploh kot tudi začetnike ter najboljše ekipe. Julij Zupan se je uvrstil na 67. mesto, jaz pa sem se uvrstil na 37. mesto. Turnirja se je tokrat udeležilo preko 70 govorcev.

Čestitam mojemu sogovorcu za dosežen uspeh ter mu želim, da bi bil na naslednjem turnirju res uspešen. Zahvalil pa se bi tudi gospe učiteljici Metki Jerman za vso pomoč. Naslednji turnir bo 20. februarja. Se vidimo!

Andraž Zupan, 9. b

Koledar dogodkov

avgust 2021
PTSČPSN
       1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31      
« Jul   Sep »

nadomescanja

Dostopnost