Utrinki iz dejavnosti

DEBATNI KROŽEK

Moja ‘debatna’ pot se je začela že v šestem razredu. V debatni krožek sem se vpisala zato, ker sta me navdušili že moji sestri in se mi je to zdelo zmeraj tako zanimivo. Vpisalo se nas je kar nekaj, a do konca smo vztrajale samo tri dekleta iz mojega razreda, kar pomeni, da debata res ni za vsakogar, a mislim, da je vredno poizkusiti in si nabrati nekaj izkušenj.

Prvič ko sem izvedela, kako celotna debata poteka, se mi je zdelo kar malce prezahtevno, a sem kmalu ugotovila, da se vse da, če se seveda le hoče. Udeležili smo se tudi delavnic, ki vem, da so me zelo navdušile. Prav tako pa nam je delavnice pripravila  naša mentorica Metka Jerman, ki so bile ključne za naš začetek debate.

Na debatne turnirje smo začele hoditi v sedmem razredu. Naš prvi turnir je potekal na naši šoli, zato sem si ga še posebej zapomnila. Moram reči, da so se mi vsi debatni turnirji vtisnili v spomin in od vsakega imam novo spoznanje in novo dogodivščino. Jaz, in sem prepričana, da tudi Meta in Neja, smo zelo uživale na debatnih turnirjih.

No, debatnega turnirja vam ne sme pokvariti sodnik oziroma rezultati uvrstitve, saj so si sodniki med seboj zelo različni in ocenjujejo vsak malo drugače.  Rezultati res niso ključnega pomena, važno je, da si sam užival v turnirju in da si se potrudil po svojih najboljših močeh.

Meni je debata zelo pomagala pri govornih nastopih, nastopih na odru … saj sem bila zelo tiha oseba in mislim, da se je z debato to izboljšalo. Naučiš se tudi veliko novih stvari, ki se dogajajo po celem svetu, krepiš svoje razmišljanje in znaš zagovarjati in se opredeljevati. Postaneš tudi bolj prepričljiv, kar ti velikokrat pride prav.

Po prvem letu nabiranja izkušenj smo za nagrado odšli tudi v Gardaland, kjer smo se imeli seveda zelo fino.

To je to iz moje strani. 

Klara Dolar, 9. a

 

 

Pesmi sedmošolcev na temo LJUBEZEN

Oh, ta ljubezen,

težko je biti trezen.

 

Včasih te zmede,

še večkrat zamede.

 

Zna te oslepiti,

le eno pot odkriti.

 

Polno lepega ima,

v tvojem srcu je doma.

 

Te rada poišče

in tvoja čustva razišče.

 

Še spati ti ne pusti,

edino ljubiti, so njene skrbi.

Ema Frelih, 7. a

 

Ljubezen ni v srcu

zato, da je tam.

Tam je zato,

da se daje.

Anže Golub, 7. a

 

Ko te ljubim jaz,

ko me ljubiš ti,

sva skupaj nad oblaki.

 

Če me kaj boli,

mi tvoja roka

rano ohladi.

 

Ko si z mano ti,

se mi

življenje razsvetli.

Žiga Noč, 7. a

Četrti debatni turnir

V soboto, 23. januarja 2021, smo imeli že četrti debatni turnir, ki je bil tudi prvi v tem novem letu. Kot je zdaj že v navadi, smo debatirali od doma.

Turnir se je začel ob pol deseti uri. Turnirja sva se tokrat udeležila le Julij Zupan in jaz, ki sva sestavljala ekipo Spidi Gonzales. Ne pomnim, da bi se kdaj turnirja udeležila le dva debaterja. Jaz sem bil prvi in tretji, Julij pa drugi govorec. Prvi krog smo začeli ob deseti uri. V prvih dveh krogih smo debatirali na temo, na katero smo se že pripravljali, in se je glasila: »Prepovedati bi morali oglaševanje, namenjeno otrokom.« Po drugem krogu, ki se je končal malo čez eno, smo imeli čas za kosilo. Dvajset minut čez drugo smo morali biti spet prisotni, ob pol treh pa so razglasili impromptu trditev, za katero smo imeli eno uro časa, da smo se nanjo pripravili. Glasila se je: »Vsak osnovnošolec bi moral trenirati vsaj en šport.« Potem smo na to temo tudi debatirali. Ob petih je sledila razglasitev rezultatov, kjer so razglasili najboljše govorke in govorce nasploh kot tudi začetnike ter najboljše ekipe. Julij Zupan se je uvrstil na 67. mesto, jaz pa sem se uvrstil na 37. mesto. Turnirja se je tokrat udeležilo preko 70 govorcev.

Čestitam mojemu sogovorcu za dosežen uspeh ter mu želim, da bi bil na naslednjem turnirju res uspešen. Zahvalil pa se bi tudi gospe učiteljici Metki Jerman za vso pomoč. Naslednji turnir bo 20. februarja. Se vidimo!

Andraž Zupan, 9. b

Drugi debatni turnir

Drugi debatni turnir

Štirinajstega novembra je potekal drugi debatni turnir v tem šolskem letu, ki je bil pravzaprav za nas prvi, ker se oktobrskega nismo udeležili.

Ta debatni turnir je bil prav poseben, saj je potekal na daljavo. Turnirja smo se udeležili: Neja Zupan, Klara Dolar in Meta Mekina, ki so sestavile ekipo Alvin in veveričke, in pa Julij Zupan in jaz, ki sva sestavila ekipo Spidi Gonzalez. Nikamor se nismo vozili in niti v živo se tega dne nismo videli. Vsak je debatiral preko svojega računalnika. Turnir smo začeli ob 10. uri, ko so organizatorji preverili, če smo prisotni vsi tekmovalci. Kot po navadi je turnir imel tri kroge, vendar je finale, v katerem se na koncu pomerita dve najboljši ekipi, odpadlo.

V prvih dveh krogih smo debatirali na trditev, na katero smo se že prej pripravljali in se je glasila: Država bi morala omejiti uporabo energije na posameznika. Po dveh pestrih krogih, ki mi vedno mineta zelo hitro, smo imeli prosti čas. Čez eno uro pa so razglasili impromptu temo, torej te trditve nismo do takrat vedeli, glasila pa se je: Spletno učenje povzroča več škode kot koristi. Debatirali smo na zelo aktualno temo. Po končanem tretjem krogu smo še malo počakali na razglasitev, najboljših govorcev na sploh, najboljših govorcev začetnikov in najboljših ekip. Debatnega turnirja se je udeležilo 60 govorcev ter 20 ekip.  Klara Dolar se  je uvrstila na 51., Julij Zupan na 24., Meta Mekina na 23.,  Neja Zupan na 22., jaz pa sem se uvrstil na 16. mesto med vsemi govorci. Ekipa Alvin in veveričke je končala na 14., najina ekipa Spidi Gonzalez pa na 11. mestu med ekipami.

Ta debatni turnir si bomo verjetno zapomnili zaradi tega, ker je bil izveden na prav poseben način. Čestital bi mojim sodebaterkam in sodebaterju za njihove uspehe. Posebej pa se zahvaljujem gospe učiteljici Metki Jerman, zaradi izpeljanih priprav na turnir.

Andraž Zupan

Tolkalna in likovna delavnica za učence OŠ Žirovnica

Tolkalna in likovna delavnica za učence OŠ Žirovnica

Ob tednu umetnosti so v Osnovni šoli Žirovnica za učence razredne in predmetne stopnje izvedli tolkalno in likovno delavnico. V toplih jesenskih dneh so učenci tolkala spoznavali kar na športnem igrišču.

Teden umetnosti v šoli – Arts Education Week vsako leto poteka pod okriljem UNESCA, ki tako spodbuja mlade k sobivanju z umetnostjo, razumevanju tradicionalnih in sodobnih kulturnih praks, k iskanju lastnega umetniškega izraza in raziskovanju družbenih raznolikosti. V letošnjem letu je potekal med 5. in 9. oktobrom. Zavod RS za šolstvo je ob tej priložnosti pozval šole k pripravi in obisku različnih kulturnih dogodkov. V žirovniški šoli so se odločili, da v goste povabijo znanega akademskega glasbenika in profesorja tolkal Jaka Strajnarja, ki je za učence pripravil tolkalne delavnice s cajonom. (A kaj je cajon? Cajon je perujski tolkalni instrument v obliki škatle.) Tri tople jesenske dopoldneve so učenci tako kar na športnem igrišču spoznavali osnovno tehniko igranja na to glasbilo. Vsebina delavnic se je nanašala na učno snov, saj so se srečali z vsemi reprezentativnimi svetovnimi ritmi od polke do rocka in sambe in tako širili svojo kulturno razgledanost. Pri tem so tudi sami uživali in si dali duška ob igranju, kar so lahko opazili tudi mimoidoči.

Po glasbenih delavnicah so učenci nadaljevali z likovnim ustvarjanjem (pod vodstvom Magde Češek) ob izdelovanju kitar, različnih tolkal in cd okarin. Pobudnica in vodja kulturnega dne je bila učiteljica glasbe v OŠ Žirovnica Slavica Magdič, ki je bila po končanem dogodku vesela zadovoljnih odzivov učencev in sodelavcev: »Te dni si bomo za vedno zapomnili, saj so nam prinesli veselje, srečo in smeh, otrokom pa iskrice v očeh.«

 

Vtisi učencev

Najbolj mi je bilo všeč, ko sem igral na cajon. Izdelal sem dva bobenčka in ropotuljo. Jure Anžič, 4. A

 

Bilo mi je res všeč. Upam, da bomo še kdaj imeli takšne delavnice in izdelovanje glasbil. Zara Jalen, 5. A

 

Z Erikom sva naredila kitaro. Ko smo igrali na cajon, sem veliko izvedel o tem glasbilu. Kar dober dan je bil. Patrik Vidic, 6. B

 

Delavnica mi je bila zelo všeč, saj je bil gospod zelo prijazen in zabaven. Tudi, ko smo igrali na cajone, je vse obrnil na zabavno, tudi, če si se zmotil. Všeč mi je bilo, ko smo igrali zraven glasbe. Res je bilo odlično. Naredila sem tudi kitaro iz kartona. Najprej sem izrezala vse dele s pomočjo skice. Vse sem zlepila. Ker lepilo ni dobro držalo, sem si pomagala z lepilnim trakom. Na koncu sem dodala volnene strune in okrasila z notami. Ema Mrak, 7. B

 

Igrali smo na cajon. Res je poseben občutek. Jaka Strajnar nas je naučil, kaj je sploh cajon in kako se na njega igra. Igrali smo različne pesmi in se pri tem (vsaj jaz sem se) neprestano smejali in zabavali. Po cajonu smo pa barvali glasbilo (tolkalo). To je bilo vedro, na katero smo lahko igrali z rokami ali s palicami. Po pobarvanih vedrih smo z velikimi nasmeški odšli domov.  Aleksander Potočnik, 8. B

 

Kulturni dan mi je bil zelo všeč, predvsem zaradi tega, ker sem se veliko novega nauičila. Bilo je zelo zabavno. Najbolj pa mi je bilo všeč delo z bobni, saj sem se naučila igrati še en nov inštrument.
Bronja Legat, 9. B

Polona Kus

 

Koledar dogodkov

maj 2021
PTSČPSN
      1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31       
« Apr   Jun »

nadomescanja

Dostopnost