NARAVOSLOVNI  DAN ZA UČENCE 6. RAZREDA

V petek, 2. 12. 2022, bo v Arboretumu Volčji Potok potekal naravoslovni dan za učence 6. razredov.  Z naravoslovnim dnem začnete ob 9. uri.  Avtobus vas bo odpeljal izpred šole ob 7.45.

Za delo v Arboretumu potrebujete copate in pisalo, ker bo delo potekalo tudi na terenu, se toplo oblecite in obujte.

Malico za seboj boste dobili v šolski kuhinji.  Dežurni učenci naj jo prevzamejo v šolski kuhinji.

Zjutraj doma zajtrkujte.

Kosilo za ta dan bomo v šoli odpovedali.

V Arboretumu boste končali z delom okoli 13. ure.  Avtobus vas bo pripeljal do šole predvidoma ob 14. uri.

Na naravoslovnem dnevu vas bodo spremljali  ga. Nataša Šturm, ga. Karmen Kosem, ga. Saša Hladnik in g. Matjaž Silič

Slovenski zajtrk

V petek, 18. 11. 2022, smo na Osnovni šoli Žirovnica izvedli Tradicionalni slovenski zajtrk. Ob 8.20 smo se posladkali s sladkim medom, ki so nam ga zagotovili lokalni čebelarji, polnozrnati kruh smo dobili iz podjetja Zdrav obrok B-forma d. o. o., maslo in mleko smo dobili iz podjetja Bio dobrote in jabolka iz podjetja Sipic.

Ker je bila rdeča nit letošnjega zajtrka mleko in mlečni izdelki, smo z učenci prebrali različne zgodbice, izdelali likovne izdelke, se preizkusili v zlaganju pesmi in si ogledali videoposnetke z različno izobraževalno vsebino.

Zelo nam je všeč pesem avtorja Andreja Rozmana Roze z naslovom Mleko:

MLEKO

Ko iz tetrapaka v lonec priteče,

Mleko zasliši nekoga, ki reče:

»Takole, še malo, pa Mihec bo vstal,

Zato že kar zdajle mu skuham kakav.«

Mleko od groze se skoraj sesiri:

»To ni mogoče, pri moje veri!«

Da ob belino bo in ob okus,

To, primojduš je ostuda in gnus!«

A bolj, ko jezi se nad tem, kaj bo z njim,

Močneje od spodaj ga greje vroč plin.

»Jaz, da kakav bom? Nikdar in nikoli!

Preveč sem ponosno, da to si dovolim!«

Je besno vzkipelo, iz lonca ven vstalo

In belo in čisto se v svet je podalo.

»Do smrti bom mleko, nikoli kakav!«

Je vpilo še, ko so ga brisali s tal.

Dan mladih raziskovalce in športnikov na Gimnaziji Jesenice

V torek, 15. 11. 2022, se je nekaj učencev in učenk devetih razredov udeležilo projektnega dne Dan mladih raziskovalcev in športnikov na Gimnaziji Jesenice. Ob 8.00 nas je sprejel ravnatelj, prisluhnili smo glasbeni točki in dobili navodila za izvedbo projektnega dne. Razdelili smo se po delavnicah. Naravoslovci so se najprej udeležili delavnice iz kemije, kjer so preverjali trdoto vode iz vzorcev, ki so jih prinesli od doma. Po malici se je polovica učencev udeležila fizikalne delavnice, kjer so se poigrali s svetlobo in barvami, polovica pa biološke delavnice, kjer so mikroskopirali.

Športniki so se preizkusili v žongliranju, hoji po vrvi in ostalih cirkuških veščinah.

Na Gimnaziji Jesenice smo preživeli res prijetno dopoldne. Učenci so dobili vpogled v delo na šoli, tako da bo odločitev za vpis na srednjo šolo nekoliko lažja.

Planinski izlet v Rezijo

Zanimanje za planinski izlet v Rezijo je bilo tolikšno, da na avtobusu ni bilo prostora za vse. Tako smo se planinci OŠ Žirovnica v soboto, 12.11.2022, napolnjeni do zadnjega sedeža odpravili na planinski izlet v Italijo. Dolgo vožnjo smo si popestrili z opazovanjem okolice. Barbara nam je predstavila zanimivosti o pokrajini, ogledali smo si še risanke Zverinice iz Rezije. Na parkirišču v majhni vasici Solbica nas je čakal smerokaz za »Ta lipo pot«. Posebnost te krožne ture so skrite makete živali v naravni barvi in velikosti. Nekatere je bilo res težko opaziti. Našli smo sovi, jazbeca, lisico, medveda, jelena, srno, polha, veverico, žolno, orla in risa. Otroci so uživali v raziskovanju. Na poti smo velikokrat prečkali potok, včasih čez most, včasih pa kar po kamnih. Nekateri med nami so si dobro »umili« čevlje. Čas za malico je bil seveda več kot dobrodošel, saj smo prehodili 10 kilometrov, kar za najmlajše planince ni mačji kašelj.
Preživeli smo lep dan v naravi. Komaj čakamo naslednjega.