Gozdna šola

V letošnjem šolskem letu je bila naša šola sprejeta v Mrežo gozdnih vrtcev in šol. Za poučevanje v naravnem okolju imamo na osnovni šoli Žirovnica več kot odlične pogoje.

Za celostni razvoj otroka je tak model pouka zelo dobrodošel. »Gozdna učilnica« nam ponuja prostor za akademska znanja, razvoj socialnih spretnosti, izkušnje, sodelovanje in samoiniciativnost pri delu, radovednost, domišljijo…

 

Kaj to pomeni v praksi? Gozd oz. drugo naravno okolje izberemo glede na bližino, varnost in zdravje. Naš prostorček v naravnem okolju redno obiskujemo – vsak teden ali vsaj na 14 dni skozi celo leto. Velikokrat se vračamo v iste kotičke. Torej, enkrat na teden imamo s prvošolčki en dan pouk v gozdu.

Takoj po malici vzamemo “sedalke”, sadje, kakšen pripomoček za učenje in se odpravimo v Reber. V našem prijetnem borovem gozdičku smo celo dopoldne. Najprej se zberemo v jutranjem krogu. Skupaj pozdravimo naravo okoli nas – drevesa, travo, ptice in druge živali, hribe, gore, sonce… Povemo, če smo kaj zanimivega počeli prejšnji dan. Nato pa sledijo različne dejavnosti. Opazujemo, poslušamo in raziskujemo naravo, računamo s kamenčki, iščemo dolge in kratke palice, pojemo, poslušamo pravljice in se mnogo drugega. Vmes se seveda tudi igramo in to po svoje, kot nam je všeč. Zlahka najdemo kaj zanimivega, nikoli nam ni dolgčas. Učenje v naravi je sproščeno, brez slabe volje, otroci so motivirani. Vedno, ko smo v gozdu, se imamo lepo.

Učiteljice smo sprva mislile, da bo vodenje učnega procesa na prostem težje kot v razredu, pa ni tako. Dejavnosti stečejo same od sebe, če se dobro pripraviš. Otroci so zelo aktivni in se z veseljem učijo. Tudi me uživamo in se trudimo, da noben šolski teden ne mine brez gozdnega dne. A gremo danes v gozd? Tako vprašanje je v razredu kar pogosto. Nas, učiteljice, to vedno znova razveseli in nam pogreje srce, saj to pomeni, da delamo dobro…

 

 

Dostopnost