Utrinki iz dejavnosti

2. DEBATNI IMPROMPTU TURNIR

Bila je sobota, 4. decembra, in malo pred turnirjem me je klicala ga. Metka, da sodebaterja ne bo na turnir, zato sva na koncu v skupini ostali samo dve govorki, jaz in Mojca Vene. Zaradi tega sem jaz morala opraviti dva govora v vsaki debati, in sicer vlogo 1. in 3. govorca, kar pa je bilo na tem turnirju še posebej težko, saj je bil impromptu. To pomeni, da so nam povedali vsako trditev eno uro pred debatnim krogom, kar se sliši zelo veliko, a v bistvu ni, saj moraš sestaviti dva glavna argumenta in pa še vse ostalo.

Pri prvi debati sva se z Mojco še malo lovili, saj je bila ona prvič, jaz pa drugič na debatnem turnirju, ampak ker sem imela dve vlogi, je bilo tudi zame to nekaj novega. Debatirali smo na trditev: »Starši bi morali otrokom plačati za opravljena hišna dela.«

V drugem debatnem krogu nama je šlo še kar v redu, čeprav mislim, da sodnik ni bil ravno navdušen nad debato. Trditev je bila: »Vrstniški pritisk naredi več dobrega kot slabega.« Po drugi debati sem bila že zelo izmučena, kar se sliši čudno, ampak je res zelo težko, saj moraš ves čas misliti na polno in pisati zraven, kar se da hitro.

Tretja debata je bila čisti polom, a nič zato, vesela sem bila, da je bilo konec. Debatirali smo na trditev: »Otrokom bi morali prepovedati tekmovati v resničnostnih oddajah.« Predstavljajte si biti zbran in z možgani na 100 % od 9.00 zjutraj do 5.00 popoldne. Vam povem, je kar zahtevno.

Drugače pa mi je bil impromptu turnir všeč, saj se pri tem malo seznaniš z vsakdanjimi stvarmi in ugotoviš, koliko tem za debato obstaja.

Mojca Možina, 8. a

OŠ Žirovnica prejela Znak kakovosti Triglavskega narodnega parka

V šolskem letu 2018/2019 je OŠ Žirovnica postala del Skupnosti šol Biosfernega območja Julijske Alpe, del 38 šol, ki se nahajajo v bližini TNP-ja in v Unescovem Biosfernem območju. V oktobru 2021 je le 8 šol prejelo Znak kakovosti Triglavskega narodnega, med njimi OŠ Žirovnica. Znak kakovosti TNP pomeni javno priznanje šolam za predano in aktivno sodelovanje na področju izobraževanja o pomenu varovanja narave in ohranjanja kulturne dediščine ter izkazovanje izrednega delovanja pri krepitvi identitete Skupnosti šol Biosfernega območja Julijske Alpe.

Znak kakovosti TNP, stereo mikroskop za delo na prostem, kovček s pripomočki za naravoslovne predmete ter 40 podlog za zapisovanje snovi pri izvajanju pouka na prostem sta nam predali sodelavki TNP, Mojca in Ana. Poleg vsega naštetega so učenci 2. b , ki so v lanskem letu najbolj aktivno sodelovali s TNP-jem, za nagrado doživeli Delavnico o življenju divjega petelina. Spoznali so življenjski prostor divjega petelina – Pokljuko, z velikim navdušenjem in zanimanjem prisluhnili pravljici iz življenja divjega petelina s pomočjo kamišibaja in ustvarili petelina iz papirja.

POROČILO O DEBATNEM TURNIRJU - EKIPA: SONČNI STOL

Ko sem se v soboto, 13. novembra, zjutraj udeležila zooma, je bila tam že kopica ljudi. Mislim, da nas je bilo vseh skupaj 77. Kakorkoli, ko je ura odbila 9.00, se je turnir pričel. Sodniki so prižgali mikrofone in razlagali, kako bo turnir potekal. Ko so preverili, če so vse ekipe prisotne, so se ob 9.15 vsi sodniki udeležili sodniškega sestanka, medtem pa smo bili vsi debaterji, sploh začetniki, malo živčni. Sama sem se z mojima članoma ekipe Sončni Stol, Mojco Možina in Anžetom Golubom, pogovarjala preko telefona. Ker nismo bili skupaj, tako kot bi morali biti, če bi bili v živo, smo tako komunicirali tudi med debato.

Ob 9.45, ko se je sestanek končal, je potekala prva debata. Trditev je bila: Ta zbor verjame, da humanoidni roboti prinašajo več škode kot koristi. V prvem krogu je naša ekipa trditev negirala. Debata je bila napeta, zmagovalce pa so razglasili na koncu turnirja. Jaz sem bila druga govorka, med govorom se mi je malce zatikalo, ampak ko sem povedala do konca, sem si oddahnila. Prvi krog je potekal do 11.20, drugi pa se je začel ob 11.30. V drugem debatnem krogu smo bili na zagovorniški strani. Imeli smo samo dve nasprotnici, saj je tretji govorec zbolel. To ni pomenilo, da sta bili slabi, sploh ne, pravzaprav sta bili kar dobri. Tudi ta debata je bila zanimiva, a čutila se je napetost. Od 13.00 do 14.00 smo imeli odmor za kosilo. Ko smo prišli nazaj, je bila trditev za v tretji debatni krog že pripravljena, in sicer: Starši bi morali brati dnevnike svojih otrok. Tudi tu smo bili na zagovorniški strani. Za pripravo argumentov smo imeli eno uro časa, ki je minila, kot bi mignil.

Tretja debata se mi je zdela malo zmedena. Mogoče je bila vzrok le utrujenost, saj smo bili od devetih zjutraj za ekranom. Kakorkoli, debato smo speljali do konca, kar je najpomembneje. Ob 16.30 je sledilo finale. Prva najboljša ekipa je bila tista, s katero smo debatirali v prvem krogu, druga pa je bila tudi zelo dobra.

Na koncu smo izvedeli, da smo zmagali samo v tretjem krogu. Ampak saj smo bili prvič in najpomembneje je, da se iz napak učimo. Nekaj novega znanja smo dobili od drugih skupin, nekaj pa so nam ga predali sodniki in zdaj vemo, kaj so naše slabosti, ki jih lahko še izboljšamo. Ko se je zoom zaključil, sem bila izmučena, ampak vesela, da sem se udeležila prvega debatnega turnirja.

Nina Kramar, 8. b

ŠOLA V NARAVI, 4. RAZRED

Učenci 4. razreda smo se odpravili v šolo v naravi v CŠOD Lipa v Črmošnjice.

Ves teden smo se učili o obnovljivih virih energije, urili naše socialne spretnosti, se družili in nadgrajevali znanje o orientaciji. Sprehodili smo se do Brezovice, do vodnega zajetja in izdelali maketo zgradbe »od zajetja do pipe«. Veliko smo se naučili o izkoriščanju energije sonca, vode in vetra. Izdelali smo mlinčke in splave, sestavili tehnično sestavljanko klopotca ter likovno ustvarjali. Po kosilu smo imeli rekreativni odmor, v katerem smo se preizkusili na kolesarskem poligonu. Družili smo se na igralih in na športnem igrišču igrali moštvene igre. V četrtek smo izvedli ekskurzijo v Semič. Ogledali smo si Učni vrt dr. Derganca in muzejsko zbirko. Odpeljali smo se do izvira Krupe in občudovali lepote narave. Ob večerih smo se odpravili na pohod s petrolejkami, opazovali nočno nebo, si ob tabornem ognju pripovedovali zgodbe in vsak večer poslušali večerno pravljico, ki sta nam jo prebrali učiteljici.

V CŠOD Lipa smo se imeli zares lepo.

  

Požarna varnost 2021

V petek, 1. oktobra 2021, smo na OŠ Žirovnica pripravili naravoslovno-tehniški dan Požarna varnost. Učenci 1. razredov so se srečali z gasilcem, se pogovarjali o evakuaciji in izdelali likovni izdelek. Predstavitev gasilske opreme, prvo pomoč pri opeklinah in pogovor o evakuaciji so imeli učenci 2. razredov. Učence 3. in 4. razredov je obiskal pes pomočnik pri reševanju. Seznanili so se tudi z gorenjem, gašenjem in uporabo številke 112. Petošolci so si ogledali vozila in opremo GARS z Jesenic. Učenci 6. razredov so se ukvarjali z gorenjem in gašenjem ob poskusih ter uporabo priročnih gasilnih sredstev. Prvo pomoč – položaje ponesrečencev, prenašanje, imobilizacijo in uporabo trikotne rute ter priročnih sredstev za prvo pomoč, oskrbo rane, osnovne vrste obvez in izdelavo likovnih in literarnih izdelkov so prakticirali učenci 7. in 8. razredov. Devetošolci pa so gasili požare, spoznali delovanje GRS, osnove prve pomoči, oživljanje in gašenje. Čim več dejavnosti smo izvedli na prostem, učenci pa so pri spoznavanju požarne varnosti aktivno sodelovali, kar jim je bilo zelo všeč.

 

 

Koledar dogodkov

januar 2022
PTSČPSN
      1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31       
« Dec   Feb »

nadomescanja

Dostopnost